“Aduh, kenapa banyak sangat kelemumur kat kepala aku ni. Dah syampu selalu pun, tak hilang-hilang kelemumur ni. Gatal pula. Potong sampai botak lagi senang, stres sungguh disebabkan kelemumur ni!”

Rimas betul kalau ada kelemumur. Gatalnya jangan cakap. Memang rasa nak tonyoh kulit kepala sekuat-kuatnya untuk hilangkan kegatalan kelemumur.

Kalaulah ada cara nak hilangkan kelemumur ini. Memang nampak ada di kedai-kedai, tapi kalau boleh nak cari yang semula jadi. Takut nak guna banyak bahan kimia, risau rambut cepat rosak.

Jadi. ada cara tak untuk hilangkan kelemumur menggunakan bahan yang selamat?

5 BAHAN SEMULA JADI UNTUK HILANGKAN KELEMUMUR

Tanpa kita sedari, ada bahan semula jadi di rumah yang boleh digunakan untuk hilangkan kelemumur, antaranya:

1. CUKA

Sebaiknya guna cuka epal (apple cider) atau cuka putih (white vinegar). Bertindak sebagai fungicide, cuka menghilangkan fungus penyebab kelemumur.

Cara:
½ cawan air suam
½ cawan cuka
1 cawan

Campurkan semuanya dalam satu cawan dan sapu pada kepala. Usap perlahan-lahan beberapa minit dan bilas dengan air. Lakukan seminggu sekali.

2. SODA PENAIK

Bukan sahaja berguna untuk masakan, agen pencuci, tetapi juga baik untuk penjagaan diri. Bertindak seperti skrub, soda penaik membuang lebihan kulit mati di kepala dan kelemumur yang melekat di rambut.

Cara:
1 susu soda penaik
1 cawan air
Beberapa titik minyak rosemary (jika ada)

Campurkan semuanya dan sapu pada kulit kepala. Lakukan setiap hari.

3. POKOK SEMAMBU

Juga dikenali sebagai pokok mambu, ia menghilangkan kegatalan yang disebabkan oleh kelemumur dan menghalang pembiakan fungus yang menghasilkan kelemumur.

Cara:
2 genggam daun semambu
4 hingga 5 cawan air panas

Rendam daun semambu semalaman. Tapis dan cuci kepala dengan air tapisan. Daunnya jangan dibuang. Tumbuk sehingga lumat dan lumurkan pada kulit kepala selama satu jam sebelum bilas.

4. BUAH LEMON

Asid dalam jus lemon memecahkan kelemumur yang berkumpul secara tak langsung membersihkan kulit kepala.

Cara:
Asingkan jus lemon kepada dua: satu sudu dan dua sudu
1 cawan air

Sapu dua sudu jus lemon pada kulit kepala dan usap perlahan kemudian biarkan seketika agar ia menyerap. Campurkan satu sudu jus bersama satu cawan air dan bilas kepala. Lakukan setiap hari.

5. MINYAK TEA TREE

Ia biasanya diguna untuk merawat luka-luka ringan. Daunnya bersifat anti-kulat dan mampu meredakan kegatalan yang disebabkan oleh kelemumur.

Cara:
1 sudu minyak
1 cawan air suam
Botol spray

Campurkan semuanya dan masukkan dalam botol serta goncang. Sapu pada kulit kepala dan urut perlahan-lahan. Biarkan hingga kering dengan sendiri.

GATAL HILANG, RASA LEBIH SELESA DAN YAKIN

Meskipun bahan semula jadi mengambil masa yang lama untuk berkesan,

Tetapi ia lebih baik digunakan berbanding penggunaan syampu anti-kelemumur yang penuh dengan bahan kimia.

ANDA TAK ADA MASA NAK AMALKAN TIPS DI ATAS?? NAK CARA YANG MUDAH, CEPAT DAN SELAMAT??

 

Anda Mengalami MASALAH Rambut Dan Kulit Kepala Seperti Di Bawah??

 

 

Rambut Gugur Dan Jarang?

 Masalah Kepala Makin Botak?

 Masalah Gatal Kepala?

 Masalah Kelemumur dan berminyak?

 Rambut Kusut Dan Pecah?

 Rambut Beruban?

 Semakin Hari Semakin Botak?

 Masalah Kudis Di Kepala?

 Kulit kepala Tumbuh Jerawat?

 Rambut Berbau?

 

Kepakaran kami ialah membantu kaum lelaki yang mengalami masalah kurang hensem akibat masalah keguguran rambut atau rambut nipis dan kulit kepala berminyak supaya kembali lebih hensem dan tampan dan bergaya dengan rambut yang lebih lebat dan sihat kesan seawal 11 HARI

 

Kami telah membantu lebih 1000 org yang mengalami masalah rambut untuk kembali yakin dengan rambut yang lebih lebat..

 

 

Testimoni #1

En Joe Dari Sarawak

Setiap hari rambut saya banyak gugur sampai jadi jarang di bahagian pusar kepala. Malu kawan-kawan mengata dan kenyakinan diri tak ada. Selalu stress bila tengok rambut sendiri. Lepas saya menggunakan verra ni dalam 1 botol, anak-anak rambut mula lebat dan rambut banyak tumbuh. Rambut yang dulu nampak kusam dan nipis dah mula lebat dan sihat dengan verra ni.

 

 

 

 

Testimoni #2

En Amar dari Ipoh

Rambut saya jadi tumbuh tak sekata dan lambat panjang selepas gunting rambut dulu, rambut pun banyak gugur. Selepas saya pakai verra ni dalam 1 botol rambut dah mula tumbuh jadi sekata dan rambut jadi lebat dan cepat panjang. Masalah rambut gugur pun dah tak ada dan rambut dah boleh sikat.

 

 

 

 

Testimoni #3

En Yunus dari Kedah

Dah lama sebenarnya masalah rambut saya ni. Bila dah makin teruk dan wife pun mula suruh saya cari produk untuk lebatkan balik rambut saya ni. Saya cuba produk verra ni, lepas 10 hari saya pakai saya dah mula nampak anak-anak rambut banyak tumbuh. Memang nampak kesan yang ketara bagi saya. Kawan-kawan mula tanya apa rahsia boleh tumbuh rambut balik.

 

 

 

 

Hanya Semudah Spray 2 Kali Sehari, Masalah Rambut Gugur, Gatal, Kelemumur & Semua Masalah Rambut/ Kulit Kepala Boleh HILANG Sepantas 7 Hari.

 

 

VERRA ADVANCE di formulasikan dengan Kombinasi ARGAN OIL&JOJOBA OIL BERMUTU TINGGI khas untuk membantu masalah rambut dan kulit kepala.

 

 

VERRA ADVANCE adalah satu-satunya produk yang ada gabungan tonic dan serum dalam 1 botol yang BERKESAN membantu anda menyelesaikan pelbagai MASALAH RAMBUT.

 

 

VERRA ADVANCE dikuatkan lagi dengan VIT C dan VIT E untuk meningkatkan lagi pertumbuhan rambut dan melambatkan proses penuaan pada rambut.

 

 

 

“LANGSUNG TIDAK BERMINYAK & TIDAK MELEKIT”

        Diluluskan oleh KKM, diyakini HALAL serta dijamin berkesan.

100% selamat tiada kesan sampingan

100% ramuan herba semulajadi

100% halal

Ada GMP

Ada KKM

 

============ KAMI BAGI #FREE ============

➡️ EBOOK PENJAGAAN RAMBUT

➡️ FREE SYAMPOO

➡️ FREE GUIDE SAMPAI BERJAYA

➡️ FREE POSTAGE

➡️ MONEY BACK GUARANTEE .

BERMINAT SILA WHATSAP +6019-2208081 / +6013-3334995 ATAU klik terus link ini untuk wasap 

Tolong ” SHARE ” untuk kami bantu lebih ramai lagi..

Share This