Sungguh menyakitkan pandangan mata bila tengok rambut gugur bersepah atas lantai kan? Melekat di sikat, atas bantal malah ada jugak yang termasuk dalam masakan tanpa sengaja. Lebih menakutkan bila rambut yang kat atas kepala pun semakin nipis dan jarang. Masalah rambut gugur bukan masalah kaum wanita saja, kaum lelaki pun boleh mengalami masalah serupa. Rahsia untuk dapatkan rambut yang kuat, sihat dan mengatasi masalah rambut gugur bukanlah bergantung pada penggunaan shampoo atau produk rambut yang berjenama terkenal dan mahal semata-mata tapi rahsia untuk atasi masalah rambut gugur adalah dengan mengamalkan pemakanan yang sesuai. Diet yang betul bukan sahaja bagus untuk kesihatan rambut malah untuk kesihatan keseluruhan juga. Jom semak 7 jenis makanan yang boleh bantu kita atasi masalah rambut gugur seterusnya jadikan rambut lebih kuat, sihat dan lebat.

 

 

7 makanan untuk atasi masalah rambut gugur dan dapatkan rambut kuat, sihat dan lebat

1. Makanan yang kaya dengan asid lemak Omega-3 seperti ikan salmon. Asid lemak Omega-3 membantu menyuburkan rambut, membuatkan rambut bersinar dan lebat. Bagusnya asid lemak Omega-3 ia bukan sahaja untuk rambut tetapi turut bantu mencergaskan otak malah boleh mencegah penyakit kronik seperti penyakit darah tinggi, penyakit jantung dan Alzheimer.

 

2. Yogurt dengan tinggi protien. Selain dari protin untuk binaan sel-sel umbi rambut, ia turut mengandungi vitamin B5 yang melancarkan aliran darah ke kulit kepala, bantu pertumbuhan rambut dan mencegah rambut gugur. Vitamin B5 turut dikenali sebagai pentothenic Acid.


3. Sayur bayam adalah salah satu antara sayur berdaun hijau yang membantu mencegah rambut rapuh dan mudah rosak. Ia kaya dengan vitamin A, zat besi, beta karotena, folate dan vitamin C.

 

4. Jambu batu sangat kaya dengan vitamin C. Ia membantu mencegah rambut bercabang.

 

5. Tiram merupakan makanan tinggi zink. Salah satu faktor masalah rambut gugur adalah akibat kekurangan zink. Bulu mata yang sering gugur juga adalah petanda tubuh kekurangan sumber mineral zink. Zink sangat penting dalam pembinaan sel-sel badan termasuk lah rambut.

 

6. Kayu manis sangat bagus untuk melancarkan peredaran darah. Ini akan membolehkan folikel rambut mendapat bekalan oksigen dan nutrisi yang mencukupi.

 

7. Telur membekalkan sumber protin dan vitamin B iaitu biotin untuk rambut sihat. Kekurangan protin dan vitamin B akan menyebabkan rambut gugur, Biotin juga membantu menguatkan kuku yang rapuh.

 

Anda Mengalami MASALAH Rambut Dan Kulit Kepala Seperti Di Bawah??

Rambut Gugur Dan Jarang?

 Masalah Kepala Makin Botak?

 Masalah Gatal Kepala?

 Masalah Kelemumur dan berminyak?

 Rambut Kusut Dan Pecah?

 Rambut Beruban?

 Semakin Hari Semakin Botak?

 Masalah Kudis Di Kepala?

 Kulit kepala Tumbuh Jerawat?

 Rambut Berbau?

Kepakaran kami ialah membantu kaum lelaki yang mengalami masalah kurang hensem akibat masalah keguguran rambut atau rambut nipis dan kulit kepala berminyak supaya kembali lebih hensem dan tampan dan bergaya dengan rambut yang lebih lebat dan sihat kesan seawal 11 HARI

Kami telah membantu lebih 1000 org yang mengalami masalah rambut untuk kembali yakin dengan rambut yang lebih lebat..

Testimoni #1

En Joe Dari Sarawak

Setiap hari rambut saya banyak gugur sampai jadi jarang di bahagian pusar kepala. Malu kawan-kawan mengata dan kenyakinan diri tak ada. Selalu stress bila tengok rambut sendiri. Lepas saya menggunakan verra ni dalam 1 botol, anak-anak rambut mula lebat dan rambut banyak tumbuh. Rambut yang dulu nampak kusam dan nipis dah mula lebat dan sihat dengan verra ni.

Testimoni #2

En Amar dari Ipoh

Rambut saya jadi tumbuh tak sekata dan lambat panjang selepas gunting rambut dulu, rambut pun banyak gugur. Selepas saya pakai verra ni dalam 1 botol rambut dah mula tumbuh jadi sekata dan rambut jadi lebat dan cepat panjang. Masalah rambut gugur pun dah tak ada dan rambut dah boleh sikat.

Testimoni #3

En Yunus dari Kedah

Dah lama sebenarnya masalah rambut saya ni. Bila dah makin teruk dan wife pun mula suruh saya cari produk untuk lebatkan balik rambut saya ni. Saya cuba produk verra ni, lepas 10 hari saya pakai saya dah mula nampak anak-anak rambut banyak tumbuh. Memang nampak kesan yang ketara bagi saya. Kawan-kawan mula tanya apa rahsia boleh tumbuh rambut balik.

Hanya Semudah Spray 2 Kali Sehari, Masalah Rambut Gugur, Gatal, Kelemumur & Semua Masalah Rambut/ Kulit Kepala Boleh HILANG Sepantas 7 Hari.

VERRA ADVANCE di formulasikan dengan Kombinasi ARGAN OIL&JOJOBA OIL BERMUTU TINGGI khas untuk membantu masalah rambut dan kulit kepala.

VERRA ADVANCE adalah satu-satunya produk yang ada gabungan tonic dan serum dalam 1 botol yang BERKESAN membantu anda menyelesaikan pelbagai MASALAH RAMBUT.

VERRA ADVANCE dikuatkan lagi dengan VIT C dan VIT E untuk meningkatkan lagi pertumbuhan rambut dan melambatkan proses penuaan pada rambut.

“LANGSUNG TIDAK BERMINYAK & TIDAK MELEKIT”

Diluluskan oleh KKM, diyakini HALAL serta dijamin berkesan.

100% selamat tiada kesan sampingan

100% ramuan herba semulajadi

100% halal

Ada GMP

Ada KKM

============ KAMI BAGI #FREE ============

➡️ EBOOK PENJAGAAN RAMBUT

➡️ FREE SYAMPOO

➡️ FREE GUIDE SAMPAI BERJAYA

➡️ FREE POSTAGE

➡️ MONEY BACK GUARANTEE .

BERMINAT SILA WHATSAP +6019-2208081 / +6013-3334995 ATAU klik terus link ini untuk wasap www.wasap.my/60192208081/VA

Tolong ” SHARE ” untuk kami bantu lebih ramai lagi..

 

 

Share This